Skip to content

Architektura 21szego wieku : Sporny Dallas „Gorące miejsce”

2 miesiące ago

510 words

Centrum Rzeźby Nasherów w Dallas, zaprojektowane przez Renzo Piano i sąsiednią 42-piętrową wieżę muzeum, jest uwikłane w spory dotyczące niekorzystnego wpływu odblasku odbijającego się w wewnętrznej galerii i ogrodzie Nashera.
Obecnie, w trakcie mediacji nad możliwymi rozwiązaniami, temat z pewnością uwidacznia implikacje związane z wysokim przeszkleniem wysokich budynków i otaczających budynków.
Więcej szczegółów po przerwie.
Centrum Rzeźby Nashera zostało otwarte w 2003 roku, a typowe dla wielu instytucji kulturalnych podniosło wartość i atrakcyjność otaczającego terenu.
co ostatecznie doprowadziłoby do budowy Wieży Muzeum.
Kluczowym elementem w tego typu budynkach jest staranna kontrola światła słonecznego w celu ochrony wewnętrznych eksponatów.
Tak więc Nasher był wyposażony w niestandardowe aluminiowe filtry przeciwsłoneczne nad przeszklonym sklepieniem kolebkowym ze specjalnie ukierunkowanymi oknami na północy.
Działka sąsiadująca z Nasherem, w którym obecnie mieści się Wieża Muzealna, pierwotnie miała przymierze ograniczające ilość odblaskowego oszklenia, które mogłoby niekorzystnie wpłynąć na Centrum Symfoniczne Meyerson i jeszcze nie powstałe, ale rozwijające Centrum Rzeźby Nashera.
Jednak ta klauzula wygasła przed zbudowaniem nowej wieży.
Obecnie wnętrza muzeum są wysadzane skoncentrowanymi odbiciami, które stanowią potencjalne zagrożenie dla eksponatów i podnoszą temperatury ogrodów na szkodliwe wysokości.
Tutaj kładzie się obecny dylemat, że obie strony są uwikłane.
kto podejmuje kroki w celu złagodzenia problemu.
Bez wątpienia obiekty i przestrzenie wewnętrzne typu budynku, takie jak Nasher, wymagają regulowanej kontroli ich wnętrz.
które trzeba będzie naprawić.
Bez zbieranie stron tutaj, większe pytanie, które przychodzi do głowy, jak skutecznie dostarczyć rozwiązanie, które działa w połączeniu z obu budynków.
Istnieje wiele strategii, które zostały zastosowane na całym świecie w wysokich budynkach, aby zmniejszyć wpływ oślepiania słonecznego zarówno na wewnętrznych użytkowników, jak i na otaczające je budynki.
Kilka przykładów na to, by wymienić wymownie kontrolujące niekorzystne zjawiska słoneczne to wieża biurowa Doha Office a w Nhavel w Katarze i Aedas.
Al Bahar Towers w Abu Zabi.
oba z nich wykorzystują kulturowo wrażliwy system przesłon mashrabiya nad przeszklonymi ścianami osłonowymi.
Być może sygnał ze środka ochrony przeciwsłonecznej, który Renzo zaprojektował dla Nashera, można uzupełnić na wieży muzeum.
Istnieje również kilka przykładów niezbyt odległych, w szczególności Gehry.
S Walt Disney Concert Hall w Los Angeles.
które musiały mieć zeszlifowaną fasadę ze stali nierdzewnej, aby zmniejszyć intensywne odblaski na pobliskich budynkach, oraz hotel Vdara w Las Vegas, który o określonych porach dnia i roku odbija gorące miejsca na basenie wystarczająco gorącym, by stopić plastik.
Z pewnością chcielibyśmy otworzyć tę rozmowę w celu uzyskania informacji od naszych czytelników.
czy możliwe są rozwiązania lub ogólna dyskusja na temat negatywnego odbicia i blasku od sąsiednich budynków.
Odniesienia: www.nytimes.com, www.dmagazine.com, www.vanityfair.com
[więcej w: tynk gipsowy, mrowka gniezno, extradach szczecin ]

Powiązane tematy z artykułem: extradach szczecin mrowka gniezno tynk gipsowy